mandag den 3. oktober 2016

September Update

 September har været en måned i håndværkernes tegn. De er virkelig kommet langt. Vi mangler faktisk næsten kun småting efterhånden. Men det har betydet at der har været rigtig meget uro i huset. Og strømmen af fremmede og halv fremmede mennesker i huset påvirker mig ret meget. Jeg kan mærke at jeg ikke fungere ret godt lige nu. Så jeg glæder mig virkelig bare til det er slut!
Hvilket det faktisk gerne skulle være i denne her uge - forhåbentlig. Man ved jo aldrig.
Derudover har jeg taget tyren ved hornene, bl.a. hos Frank (psykolog). Det er så godt. Jeg får rigtig meget derfra, som jeg kan bruge til noget.
Derudover har jeg haft gang i at lave en masse aftaler, så jeg har set folk i September, og har dejlige aftaler og planer i vente i både Oktober og November. Så det bliver godt og jeg glæder mig.
September bød bl.a. på et Harry Potter maraton og gensynet med en gammel veninde. Og i fredags drog jeg mod Holstebro, på månedens sidste dag, for at tilbringe et par dage hos min søster.
Jeg er kommet godt i gang med mit mini job som rengøringskone, så det køre bare derude.
Og så har jeg været med mine forældre inde og se den første forestilling på min lillesøsters efterskole. Det er vildt så meget hun har rykket sig fra sidste år.
Jeg har også været ude på min første tur på rulleskøjter i flere år!
Ud over det har September egentlig været meget stille.

Hvad er noget jeg har gjort, som jeg er stolt over? 
 Jeg er stolt over de fremskridt jeg har gjort. Det er sikkert ikke ret tydeligt for andre end mig selv, men jeg kan mærke forskel.

Hvad har jeg lært?
Jeg har lært en masse om mig selv faktisk. Hos Frank. Og jeg har lært lidt om hvordan jeg kan takle nogle problemer. Ikke dem alle, men nogle af dem.

 Hvilke bøger har jeg læst?
 Jeg var stadig i gang med Eragon i denne måned, men satte som mål at den skulle være færdig inden det blev Oktober. Og det blev den. Som altid er det bare et skønt univers, som jeg elsker at tage tilbage til. Denne gang var det dog lidt anderledes, da det er første gang jeg har læst den på engelsk. Det var lidt fedt at læse forfatterens egne ord, og ikke oversættelsen.
Og så gemte der sig fantastiske billeder mellem siderne, som først kom som en kæmpe overraskelse, da den første dukkede op. Og derefter fortsatte det bare med at slå mig bagover i begejstring. Og så også fordi de alle bare var så vildt smukke. 

Hvilke spil har jeg spillet mest?
Jeg manglede noget at spille, og det endte med at jeg kastede mig over The Sims: Medieval. Da det er ved at være et godt stykke tid siden jeg sidst har spillet. Så det har jeg hygget mig lidt med. Derudover lærte jeg faktisk lidt om hvordan spillet hænger sammen, som jeg ikke vidste før! Så det er altid noget.
Derudover bliver det hurtigt lidt ensformigt, hvis man spiller det lidt meget.. Men bort fra det, har det nu været meget sjovt.
Desværre kan jeg ikke opdatere spillet da den så ikke kan køre med Windows 8 (dø dybt nede W8!). Så der er nogle ting som ikke helt virker og nogle ting som mangler. Men det går!

Hvilke sange har jeg lyttet til mest?


Favorit produkt/accessories/ting/andet?
Det støver over alt, hele tiden. Man kan synes at nu har man virkelig fået fjernet det. 2 dage senere ligger der et lige så tykt lag igen. Derfor har den her støvhandske været rar at have. Til liiiige hurtigt at fjerne det værste, der hvor det bare er lidt trælst.

 Derudover havde Netto endelig de her duftluft igen. De dufter himmelsk! Så derfor blev jeg også lige nødt til at tage alle dem de havde i den her duft... Hovsa.


Favorit outfit/tøjstykke? 
Jeg var hoppet i dette sæt en meget grå og meget regnfuld dag. Jeg var virkelig i hygge humør, og vejret forstærkede kun det humør. Så jeg tøffede rundt i min grå striktrøje, jogginbukser og lidt for store striksokker. Selvom det sæt kun har været på den ene dag, er det helt klart mit yndlings i Septemeber!

Hvad byder den kommende måned på?
Halloweeeeen! Eller... Der er for mit vedkommende først Halloween fest midt i November. Men Oktober er jo Halloween måned, hvis du spørger mig.
Oktober har allerede budt på en 100 års fødselsdag. Da min oldemor fyldte 100 i går. Tænk at skulle nå at opleve sådan en i sit liv.
Den kommer fortsat til at stå på flere timer hos Frank. Jeg skal en weekendtur til Odense, for at besøge min veninde Majse og se hendes nye lejlighed for første gang.
Efterårsferien skal bruges på at flytte ind og gøre rent i huset. Og jeg troede aldrig jeg skulle sige det, men jeg glæder mig rent faktisk til at gøre rent.
Den byder også på en tur i teatret, da jeg skal ind og se Klokkeren fra Notre Dame med min familie. Og dagen efter fylder min mor 51 (selvom hun påstår hårdnakket at hun endnu en gang fylder 28 (ligesom hun også gjorde sidste år)).
Og så er der nogle weekender uden planer endnu, som jeg indtil videre tænker jeg vil bruge på lidt mig-tid og hygge. Forhåbentlig i ovenstående outfit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar