onsdag den 17. september 2014

Træning - derfor

En tanke, der har kørt rundt i mit hoved på det sidste; Træning, hvorfor?
For at være helt ærlig, så var min motivation til at begynde med at træne, for lidt over et år siden, at jeg ville have en slankere krop. En krop uden alle de deller. Det har sidenhen ændret sig og har dermed også ændre hele min tankegang omkring min træning. Det har ført til at jeg igår skriblede lidt i min lille notesbog, som har ført til dette blog indlæg.

Da jeg kom igang med en fast trænings rutine oplevede jeg kæmpe ændringer i krop og sind. Jeg blev mere glad. Jeg fik mere overskud. Jeg mærkede hvordan min krop blev stærkere. Jeg mærkede hvordan jeg kunne gøre og holde til flere ting fysisk. Jeg fik mere energi. Jeg følte at jeg sov godt, næsten hver eneste nat. Der kom en indre velvære. Min krop havde det godt. Og det at have det godt indeni gav mere selvtillid.
Og det ville være løgn hvis ikke jeg sagde at se de ydre forandringer gjorde mig glad og gav mere selvtillid. For det gør det. Men jeg ser det mere som en bonus.
Træning og sund kost vil kunne ses og føles både indeni og uden på, og dét er en fantastisk følelse. Så derfor træning.

Healthy is the new skinny.
Follow my blog with Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar