tirsdag den 30. september 2014

Pop Pilates - træning kan rent faktisk være sjovt

  Træning.. Puh, nogen gange er bare tanken slet ikke til at overskue. Det kan være svært at komme igang - især hvis man ikke har trænet "på fast basis" før . Og hvilke øvelser skal man lige lave, og hvor mange af dem? Youtube er fyldt med træningsvidoer, men nogle gange kan det godt være svært at finde rundt i. Jeg sad selv i en lign. situation for lidt over et år siden. Jeg havde før prøvet noget træning - jeg havde brugt Just Dance til Wii (spillet havde sådan en trænings sektion). Det virkede ret godt - men jeg stoppede altid igen efter få uger. Så var det at to af mine veninder på gymnasiet begyndte at lave Pop Pilates. Jeg prøvede det, og derefter har jeg været bidt!

Pop Pilates er pilates til pop musik. Det er skabt af Cassey Ho, eller Blogilates som hun hedder på de sociale medier. Hun er pilates instruktør på et fitnesscenter, og så har hun en blog og en youtube kanal. Her lægger hun trænings videoer (hver mandag), opskrifter, inspiration og meget andet ud. Hun har en månedlig træningskalender (og en for begyndere), derudover har hun også forskellige madplaner. Så der er rigtig meget hjælp at hente til en sund livsstil.

Men det jeg egentlig vil skrive om i dette indlæg er hendes træningsvideoer. Det er nemlig dem jeg har brugt. Og som der står i titlen på indlægget så er Pop Pilates faktisk meget sjovt. Men det er også hårdt og udfordrerne samtidig. Det gode er at man har den gode musik og Cassey til at hjælpe en igennem. Hun laver nemlig alle øvelserne hele vejen igennem sammen med dig, kommer med opmuntrende ord og snakker og fortæller også tit om lidt af hvert, så man glemmer lidt hvor meget det egentlig brænder i ens muskler. Det er lidt som at træne med en god veninde.
Og jo, jeg har grint under op til flere træninger. Nok mest fordi jeg ikke er særlig elegant eller fordi nogen gange fumler jeg lidt rundt bevægelserne. Men det er ikke træning hvor man (jeg gør ihvertfald ikke) tænker "Årh nej jeg gider bare ikke, det er så trælst!". Derfor er det også noget som man bliver ved med at lave.
Noget af det fede ved pilates er også at der er så mange niveauer man kan lave det på. Jeg har endnu ikke stødt ind i en øvelse som man ikke kunne modificere lidt, så den passede til en begynder. Samtidig er der også rig mulighed for at gøre dem lidt mere avancerede.
Så hvis du mangler ideer til hjemmetræning så synes jeg du skulle give Blogilates et kig.

Mine favoritter lige nu:
Abs/Core:

Lower Body:

Ryg:

Arme:

Siderne ('Muffintop')

Ingen kommentarer:

Send en kommentar