fredag den 6. maj 2016

Bog Anbefalinger

 Jeg har været en læsehest i en stor del af mit liv. Jeg har næsten altid elsket at læse. Jeg har slugt den ene bog efter den anden. Jeg husker stadig at jeg på et tidspunkt brugte næsten en hel efterårsferie på sofaen med Harry Potter og Fønix Ordenen. Jeg har gravet mig igennem skolens bibliotek i folkeskolen, efter nye bøger at læse. Jeg er så småt også begyndt at samle bøger til mit eget lille hjemme bibliotek. Jeg har en drøm om at have en stor bogreol fyldt med bøger. Lige nu har jeg kun et par hylder, men jeg er godt på vej!

Min blog er jo ikke en bogblog, og jeg har altid været dårlig til at skrive anmeldelser og bog rapporter i skolen, så derfor er der aldrig rigtig kommet nogen på bloggen. Dog ville jeg alligevel gerne dele lidt af mine boglige eventyr.

Arven
En af mine absolut yndlings bog serier! Arven. De fleste kender den nok som Eragon, da det er navnet på den første bog. Jeg fandt egentlig bogen ved at se filmen sammen med min kusine. Jeg synes den var ret god (Garrett Hedlund og drager.. Need I say more?). Så da jeg fandt ud af at det var en bog, lånte jeg den på biblioteket og slugte den ret hurtigt. For derefter at finde ud af hvor nederen filmen egentlig er.
Men siden da har jeg elsket bogen og dens univers. Det hele hænger virkelig godt sammen, og det er et spændende sted at lære om. Der er masser af fantastiske karakterer. Især Angela er helt igennem skøn.
En anden ting jeg virkelig holder af ved bogen er at Eragon er ikke perfekt. Han ved ikke hvordan han skal redde verden eller noget. Han er en god person, men han laver fejl og tager beslutninger som også er sværere.
Det er den eneste bog som jeg har læst mere end 2 gange, og det er også sjældent at det sker.

Djævlens Lærling
 Djævlens Lærling er den første bog i Den Store Djævle Krig, og handler om drengen Filip, som ved et uheld kommer i helvede. Lucifer er døende, og Filip skal oplæres som den nye konge af helvede.
Det er en virkelig underholdene bog da Kenneth Bøgh Andersen virkelig har været kreativ med hvordan helvede er, hvem der kommer i helvede og helvedes beboere. Man kommer til at sidde og more sig over miljøet, samtidig med at handlingen holder en fanget til historien.

Game of Thrones
A Song of Ice and Fire er helt klart værd at give et kig hvis man er til noget vild fantasy. Det er en bog serie, som kaster læseren frem og tilbage. Der sker så meget. Noget af det bedste ved den er for uforudsigelig den er. Man tænker man ved hvordan tingene kommer til at gå. Det går næsten aldrig sådan. Der er så mange mysterier og ting, som man bare venter på at få svar på.
Derudover er der masser af spændende karakterer, som man får lov til at komme ind i hovedet på.

Den eneste ting som kan trække bogen lidt ned, er dens læse niveau. Niveauet er ret højt, den er ikke let læselig. Der er MANGE bi karakterer, så det bliver hurtigt svært at holde styr på hvem de forskellige er. Der er mange informationer, som man skal holde styr på. Så den kræver noget af læseren.
 
Hungergames
Jeg var igennem den vilde film oplevelse den første Hungergames film var, bør jeg fik bøgerne. Derefter slugte jeg alle 3 inden film nr. 2 kom. Hungergames er en vildt spændende historie, som man næsten ikke kan lægge fra sig, når man først er begyndt. Det er et utroligt spændende univers, som jeg synes er meget velskrevet og godt gennem tænkt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar