onsdag den 1. oktober 2014

September Update

Så kom enden på September. Den første efterårs måned er overstået og de mørker morgener og aftener kommer tættere og tættere på. September har været overraskende varm - det føltes lidt som om den og August har byttet rundt. Men her i slutningen af måneden har man kunne begyndte at mærke efteråret. September er måneden hvor jeg for alvor greb fat i mine spisevaner igen og begyndte at dyrke mere motion igen. Jeg har haft en meget død periode på det punkt, men det er slut nu. Jeg har også fået et lille 'mini job' som rengøringskone for mine forældre og så en af min mors kollegaer- bare for at tjene lidt penge. Der egentlig ikke sket så meget i September..

Hvad er noget jeg har gjort, som jeg er stolt over? 
Jeg fik lokket min lillesøster til at prøve Pump It Up, hvilket hun var helt vild med, så det er blevet til noget vi laver ugentligt. 

Hvad har jeg lært?  
En HEL masse om rengøring..

Hvilke bøger har jeg læst? 
September blev måneden hvor jeg endelig fik læst A Storm of Swords 2 færdig. Fantastisk bog! Men får virkelig meget mere information, end i TV-serien. Og også få de ting med, som enten er lavet om eller ikke er med i tv-serien. Og med den færdiggjort betød det at jeg kunne hive den næste i rækken ned fra hylden, nemlig; A Feast for Crows. Jeg glæder mig til at se hvilke karakterer man får lov til at følge i denne bog.
Men denne måned sneg der sig også en lille bog ind, som jeg købte i August. Det er The perks of being a wallflower af Stephen Chbosky. I bogen føler man teenageren Charlie i ca. et år. Den er skrevet som en samling breve, skrevet af Charlie til læseren. Den fangede mig utrolig hurtigt og Charlie var simpelthen sådan en fantastisk karakter - bogen var en fryd at læse! (det var også meget rart med en lille pause fra den tunge A Song of Ice and Fire skrivestil, med en bog som var lidt mere simpel og letlæselig).

Hvilke spil har jeg spillet mest? 
 Jeg fik et mindre Minecraft-bygge-flip denne måned. Det var efter en af mine veninder snakkede om at hun var igang med at bygge en farm i Minecraft, og det satte gang i min bygge lyst. Så jeg startede en ny creative-server og fandt en ø, som jeg slog mig ned på og gik ellers igang. Jeg udforskede nogle nye måder at bygge på (med inspiration fra internettet), så det ikke bare lignede det jeg altid bygger. Jeg er ikke helt færdig med min lille ø endnu, men ved på skrivende stund ikke hvad jeg skal tilføje.
Jeg har også fået spillet en del Skyrim denne måned. Det har budt på en hel del eventyr, gennemførelse af nye quests, masser af rage quitting og mange øjeblikkes nydelse over hvor smukt et spil det er. Det er et af de der spil, som jeg aldrig rigtig bliver træt af. Fordi der hele tiden er nye quests (og måske også fordi jeg spiller det med pauser på flere uger imellem).

Hvilke sange har jeg lyttet til mest? 
  
Favorit produkt/accessories/ting/andet?  
Min 'random' favorit for Sepember er den hår olie fra Macadamia. Den er super god til mit hår og gør det lækker blødt. Den er også meget billigere end den olie jeg brugte før, så det er jo kun et plus!

Favorit outfit/tøjstykke?
Mit favorit tøjstykke for September må nok være denne lækre trøje fra H&M. Den er meget tynd i stoffet, så den har været god til nu her hvor det er blevet lidt koldere. Samtidig var den ikke for varm, selvom der blev skruet op for varmen udenfor.

2 kommentarer:

  1. Sikke en fin måde lige at opsummere din måned på! :)
    Jeg burde virkelig også komme i gang med A song of ice and fire. Men ååååh, så mange lange bøger, det virker helt uoverskueligt :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Det vil jeg give dig ret i! Men har heldigvis ikke så mange andre bøger der venter på at blive læst udover dem, så det er lidt nemmere at overskue ;)
      - Men de kan helt klar anbefales!

      Slet