torsdag den 19. november 2015

Mockingjay; Part 2

Jeg fik fornøjelsen af at sende den sidste Hungergames afsted med et knald. I tirsdags smuttede jeg nemlig til Kolding, med en god veninde, for at se midnats præmieren på Mockingjay Part 2. Jeg har glædet mig meget til at se den sidste. Især for jeg ikke var så vild med den måde Collins havde gjort det i bogen, så jeg var spændt på hvordan de havde grebet det an i filmen. 
Det er vel 2 år siden jeg selv læste bogen, så meget af historien kunne jeg faktisk ikke huske. Så på den måde var det meget godt, fordi meget kom som en overraskelse. 

De har gjort det godt, det vil jeg sige. De formåede at lave et godt flow mellem de action fyldte scener og de stille scener, hvor der bl.a. blev snakket med. Så den føltes ikke lang, selvom den tog omkring 2 timer. Samtidig blev man heller ikke overrumplet af action og eksplosioner.
Jeg havde det dog med slutningen på filmen, som jeg havde det med slutningen på bogen. Jeg er ikke særlig vild med nogen af dem. Der er nogen ting, som bare bliver slået knude på, før de egentlig helt er færdige. Synes jeg i hvert fald. Jeg manglede lidt svar på et forskellige ting. Svar som filmen ikke gav, som jeg eller havde håbet. 
Men alt i alt, er det en god film. Masser af spænding! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar