mandag den 20. oktober 2014

Det er efterår!

Jaah, efterår! Jeg elsker efterår. Der er bare noget over det hele. Træerne der skifter farver. Det bliver koldere udenfor og mørkere. Man trækker sig mere og mere indenfor.
Især når vi kommer forbi September er jeg rigtig glad. September en træls måned, fordi det er ikke sommer mere, men det er heller ikke helt efterår. Det er bare den der overgangs måned, og jeg er ikke en stor fan af den. Men Oktober! Den kan jeg godt li'! Det er også derfor jeg lavede et indlæg med 10 ting jeg elsker ved Oktober, efter jeg fandt det billede der er i indlægget.
Men jeg er generelt en fan af efterår, bortset fra de store mængder vand, der har det med at falde ned fra himlen hele tiden. Så derfor synes jeg der skulle dedikeres et indlæg til efteråret og ikke bare en enkelt måned. Og det har jeg gjort med en lille række spørgsmål jeg har samlet fra forskellige efterårs tags.

Yndlings ting ved efterår?
 Der er to ting her:
1. jeg er ret tosset med at pakke mig ind i overtøj. Jeg elsker at have min vinterjakke, hue, halstørklæde og luffer på.
2. at sidde indenfor med tændte stearin lys i en tyk trøje, med en kop te, imens det blæser og regner udenfor og bare hygge mig med hvad end jeg lige vælger at bruge min tid på.

Varme drikke - yay or nay?
Så meget YAY! Elsker varme drikke. Elsker te og varm kakao. Især te - den er nærmest blevet min bedste ven. Der går jo nærmest ikke en dag hvor der ikke ryger mindst én kop ned.

Yndlings minde?
 Når der laves græskarmand sammen med min far! Jeg har mere eller mindre det faste job som tegner, og bestemmer hvordan årets græskarmand skal se ud, og så skære min far den ud.
Desværre havde vi ingen græskarmand i år..

Mest brugte varme trøje?

Det må nok være en blanding af disse to. Striktrøjen er nyest og købt med det formål at jeg kunne have min BlackMilk leggins på til den, men den er da også brugt med andre benklæde kombinationer. Men den er blevet brugt meget her efter det begyndte at blive koldere - især i efterårsferien har den været dejlig at have med.
Hættetrøjen er også en jeg bruger meget, især hvis jeg lige fryser og skal have en trøje. Det er næsten altid den jeg finder frem. Den er også blevet brugt rigtig meget sammen med min regnjakke, på de dage hvor det har været småkoldt og evt. lidt blæsende. Jeg elsker især det at hvis man lyner den helt op er der et indbygget halstørklæde i. Og har man den ikke lynet helt op, er hætten dejlig stor.

Yndlings accessorie? 
Mit 2 meter lange, sorte halstørklæde.

En ting du glæder dig til i efteråret?
Synes af hvordan verden udenfor forandre sig. Der er noget.. Magisk, er nok det ord jeg vil bruge, over det. Den måde alting skifter farve og gør klar til at gå i hi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar