tirsdag den 26. januar 2016

Højskole Liv

 Wow, den der højskole har virkelig stjålet min tid. Jeg har nærmest ikke haft tid til andet. Min computer er knap nok blevet brugt. Hvilket er helt skørt for mig, som plejer at have min PC i gang næsten hele dagen. Jeg har tjekket lidt på diverse sociale medier dagligt. Især når jeg lige skulle slå hjernen lidt fra og have noget ro. Har stort set ikke postet noget nogen steder. Udover et par billeder på Instagram og opdatere min facebook profil med højskolen, som min uddannelse. 
Jeg har virkelig brugt al min energi i det jeg er i. Jeg nyder virkelig højskole livet, selvom det også er hårdt. Det er helt klart en udfordring for mig, som er virkelig dårlig til at snakke med folk jeg ikke rigtig kender osv. 
Jeg er virkelig træt, når jeg går i seng om aftenen. Jeg er brugt. Men på en god måde. For, som sagt, så nyder jeg det. Jeg nyder virkelig at der sker ting rundt omkring en hele tiden. Selvom jeg har svært ved at deltage i samtaler, så er det stadig super fedt, at kunne gå ud og bare sætte sig, lige der hvor der er nogen. 

Jeg skal være her i 5 måneder. Det hold jeg er på et delt op i to perioder. Vinterskolen og Forårsskolen. Det betyder også at en lille del af holdet bliver skiftet ud til foråret og at vi der skal vælge nye fag. 
Lige nu har jeg Keramik som hovedfag og psykologi og idræt som sidefag. En af de fedeste ting ved at være her er at der ikke er noget niveau krav. Hvor god eller dårlig man er er fuldstændig lige meget. Og så er der ingen eksamen eller prøver. 
Det giver virkelig frihed til bare at suge til sig af det man vil. Selvfølgelig skal man deltage i undervisningen, men jeg føler selv, at jeg faktisk får mere ud af det. Fordi jeg ikke skal tænke på noter og husk dit og dat. Man kan virkelig bare være. Kom og lær og leg. 

Skolen ligger virkelig dejligt. Lige ned til Gudenåen. Her er så smukt! Og har endda hørt ugler tude et sted, ude i skoven en aften. Jeg glæder mig helt vildt til at se det hele springe ud til foråret. 

Billedet er taget nede i skolens have, som ligger ud til vandet, en smukt og kold eftermiddag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar