mandag den 13. juni 2016

Keramik - Anden periode

 Mit højskole ophold er nu sluttet. Og det betyder at jeg har fået den sidste omgang keramik med hjem (næsten, den sidste ovn kunne vi ikke nå at få med inden vi stoppede). Men jeg tænkte jeg lige ville vise, det jeg har fået lavet de sidste 3 måneders tid på skolen. 
Af nyt i denne omgang har vi også Raku brændt. En metode hvor man bruger noget bestemt glasur, brænder ved 800 grader, tager det op mens det stadig er så varmt, og kommer det i gryder med hø. Alt efter hvor meget luft det får mellem ovn og gryde, kan der komme en masse fine krakeleringer. Og hvis det kommer direkte fra ovn til gryde får det en metallisk effekt. 

Der vil været et par ting, som er magen til eller ligner hinanden og nogle af tingene fra det første indlæg. Jeg har så vidt muligt prøvet at stille de ting sammen, som er lavet på samme måde. Hvilket også giver et fint indblik i, hvor forskelligt keramikken kan komme til at se ud, selvom processen har været fuldstændig den samme.







Okay, de her er ikke helt ens lavet. Den ene er med blå begitning og den anden er med lilla.


De her 3 er Raku brændt



Metoden brugt til disse to hedder Nøgen Raku. Det er det samme der er er gjort på indlæggets to første billeder billeder.

Den her er metallisk Raku. Blev simpelthen nødt til at have et billede af alle siderne, for at vise hvor vildt det ser ud.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar