lørdag den 9. juli 2016

Den Tykke Yoga Måtte

Jeg har haft yoga som fag på højskolen hver tirsdag formiddag. Derfor blev min yoga måtte slæbt med op på skolen. Der bliver grint lidt af min måtte. Og det er fordi den er ret stor. Jeg tror den er en halv (måske endda lidt mere?) gang bredere end en normal yoga måtte. Så den giver lidt opmærksomhed, på den led. 
Men jeg har den egentlig ikke for bredden, men for tykkelsen. 
Jeg startede med at lave pilates 3-4 gange om ugen tilbage i 2.g. Der brugte jeg en helt normal yoga måtte, som jeg havde fået fra Netto. Den har været hel fin, men det gav også problemer, som var grunden til at jeg nu har en tyk. 

Forskellen på tykkelse af den almindelige og den tykke yoga måtte
Den største grund til det store monstrum, er at jeg døjer lidt med mine knæ. Det er ikke slemt, mest når jeg skal stå på dem. Det kan jeg ikke uden det gør ondt. Hvilket gjorde nogle øvelser lidt besværlige at lave. Jeg kompenserede ved at bruge et sammenfoldet tæppe under mine knæ. Det hjalp nok til, at jeg kunne lave pilates, der krævede at jeg stod på knæene. Det var en lille smule besværligt at skulle arbejde med tæppet, men det gik. 

En anden grund et min ryg. Den har jeg også lidt problemer med. Jeg følte ikke jeg fik nok støtte i min ryg, og det var egentlig bare lidt ubehageligt for den, at ligge på den tynde måtte. 
Det samme gjaldt for fronten på mine hofter. Knogler der bore sig ind i gulvet er bare ikke rart. Især ikke når det er ømt dagene efter. 

Alt det er ændret med den tykke. Jeg kan stå på knæ på den uden problemer, det er rart for min ryg og min hofte. Hvilket gør det så meget nemmere for mig at lave ting på den.
Jeg kan helt klart anbefale en tyk yoga måtte, også selvom man måske ikke har problemer med knæ, ryg eller lignende. De er virkelig rare. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar