lørdag den 16. juli 2016

Vi river det halve hus ned!

 Jeg tror ikke jeg har nævnt det på bloggen endnu, men der skal lave nyt køkken og badeværelser herhjemme. Der skal også lægges nyt gulv i baggang, gang, badeværelser og køkken. 
Så her går ferien med først at pakke ned, og i denne uge er vi i gang med at bryde ned.

  Fra mandag til onsdag har jeg været i gang med at hive tapet af væggene sammen med min mor. Min far og svoger har været i gang med gulvet. De har haft en stor lufttrygshammer i brug, da vi skal have fjernet cementen også. Så det har larmet rigtig meget!
Hvilket også har betyder at min søvn har været minimal i disse dage. Da jeg har lidt problemer med at sove om aftenen lige nu, og lufttrygshammeren startede mellem 8 og 9 de fleste dage i denne uge. 

Det sidste tapet kom ned, med en damper, i onsdags. Det var også der mændene blev færdige med gulvet i køkken alrummet. De har virkelig også arbejdet hårdt!
Min svoger skulle så hjem torsdag morgen. Der kom så min søsters venindes kæreste og hjalp til al gulvet var færdigt om fredagen.
I dag mangler der kun at blive fjernet klinker i baggangen. Det er min far i gang med lige nu. Så det larmer stadig en lille smule.

 Så lige nu er der næsten en halv meter ned fra min dør og til "gulvet" (som er mørkt sand). Man skal ud og ind og rundt for at komme nogen steder i huset. Og have sko af og på hele tiden.
Vi spiser pt. ude i carporten. Det har været hyggeligt, men nogle dage har det været frysende koldt!
I starten af august kommer håndværkerne heldigvis og så begynder opbygningen af huset. 


Så der bliver brugt ene del energi på at huset er vendt på hovedet, arbejde og mangel på søvn. Derfor har jeg ikke rigtig været aktiv nogen steder.
Forhåbentlig ændre det sig dog i næste uge, hvor jeg tager i sommerhus med familien!
Jeg  glæder mig! Jeg glæder mig til ro, hygge og mindre støv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar