fredag den 8. juli 2016

Sommerhus tur med en ugle

Da jeg fik tilbuddet om at komme ud i sommerhuset og spise aftensmad med familien, var jeg klar med det samme! Jeg ompakkede min taske fra København turen, så den var klar til et par dage ved vesterhavet. 
Det passede nemlig med at min mor og søstre kom hjem igen i dag, og jeg kunne derfor stadig nå det jeg skal i weekenden, og få lidt sommerhus dage. Plus så skal min far kun tænke på sig selv derhjemme. Han har ikke ferie endnu, så derfor er han ikke herude med os andre. 

Herude har den bare stået på ren afslapning. Vi har spillet Skip-Bo, set film, spist god mad og sovet længe. Der er blevet spillet Sims, snakket, set fodbold og koblet af. 
Jeg kan mærke jeg har trængt til det her. Lidt stille og rolig kvalitets tid med min familie. Jeg har fået en ro, som jeg ikke har haft længe.

Men det jeg egentlig laver det her indlæg for, er at dele den her lille oplevelse. Det startede med at min mor sendte et lille video klip, sent søndag aften. Med en lyd optagelse af en fugl, som vi ikke vidste hvad var. Min svoger er uddannet naturvejleder, så min mor sendte videoen videre til ham også.
Han kunne så fortælle os at det er en skovhornugle. Den er blevet hørt flere aftener herude denne uge. 
Og jeg har hørt den begge aftener jeg har været herude. Jeg synes det er lidt hyggeligt at der lige nu bor en ugle så tæt på, at vi kan høre den om aftenen. 

Jeg har et lille lydklip filmet, som jeg lige vil dele med bloggen også.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar