lørdag den 15. november 2014

Dag 06 - Yndlings film

Det her er en som er meget nem at svare på, for mig. Det har nemlig set sådan ud i flere år. Det er ikke kun én film (hvornår er det nogensinde kun 1 ting med mig?), men en triologi.
Jaaah, det er Lord of the Rings, som er mine evige yndlings film. Jeg kan ikke huske præcis hvor gammel jeg var, da jeg så den første, men ved jeg var under aldersgrænsen på 11 - for jeg smugså den nemlig sammen med min fætter. Det er ikke sådan at det blev min yndlingsfilm fra den dag af - jeg kan faktisk ikke rigtig sætte fingeren på hvornår den gjorde, men jeg vil gætte på omkring 6-7. klasse. 
Jeg har været med til Ringenes Herre maraton to gange. Og jeg glæder mig til at kunne holde kæmpe maraton, når den sidste Hobbitten udkommer på DVD. Og jeg drømmer om en dag at eje en replica af Anduril og Glamdring.
Jeg ved ikke rigtig hvordan de kan blive ved med at sidde på toppen af film-kagen. Lige meget hvor mange andre gode film jeg har set i mit liv, indtil videre, så er der ikke nogen som har toppet. Om det nogensinde kommer til at ske, skal jeg ikke kunne sige. Jeg har lidt på fornemmelsen at jo længere tid der går, jo sværere bliver det for en ny film at kravle op over den.

Og i al det her ord-pladder har jeg ikke sagt hvorfor Lord of the Rings er min yndlings film. Og det er nok fordi jeg ikke kan give en præcis forklaring. Udover at jeg er så forelsket i universet, historien og karaktererne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar