tirsdag den 9. juni 2015

Eventyr bryllup

Weekenden er overstået og dermed også min 'svigersøsters' bryllup (hun er jo teknisk set ikke min svigersøster endnu.. Men det er nemmere at skrive end Andreas's søsters hver gang så..). Da jeg kom hjem fredag hoppede jeg i bad, derefter pakkede vi bilen og kørte faktisk ret hurtigt derefter. Vi kom hjem til Andreas's forældre, efter et lille smut på McD, og fik alt slæbt med ind. Aftenen blev brugt på forberedelser til den store dag. Lørdag ringede vækkeuret kl. 8 og så gjorde vi os ellers klar. Selve vielsen var meget traditionel, udover at det var i en Apostolsk Pinsekirke. Men det meste af vejen var det som et bryllup i en folkekirke. Prædiken blev holdt at brudens far, og den var virkelig god. Han sagde nogle ret gode og vigtige ting, samtidig med at der blev der flettet lidt god humor ind i det. Brudeparret var så smukke. Hele ceremonien var bare generelt fantastisk.
Bagefter var der reception med det mest overdådige kagebord nogensinde. Jeg har desværre ikke noget billede af skønheden, men forestil jer to 6-mandsborde sat samme på langs, og så bare fyldt op med fade med kage i alle mulige former. So much cake, so little plate..
Derefter var det hjem og skifte!

Aftenen var det rene eventyr! Som skrevet tidligere, var der middelalder tema. Alle kom i middelalder tøj. Kroen vi var på var på passede også rigtig godt til temaet. Jeg kan bedst beskrive den som en gammel jagt kro, vil jeg tro. Det gav virkelig en skøn stemning. Udover taler og sange havde de også en skjald, som opførte nogle sange mellem retterne. Han spillede også sidst på aftenen var kædedans. De havde sørget for sådan nogle fede detaljer, som gjorde det hele til en oplevelsesrig aften. Det var i sandhed et eventyrbryllup.
Det var fantastisk at fejre to menneskers kærlighed en hel dag. At være med til at fejre at to blev til et. Jeg håber de får et godt og helt fantastisk ægteskab og liv sammen, fyldt med oplevelser og eventyr. Stort tillykke til det nygifte par! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar