fredag den 10. april 2015

Konjac svampen

Jeg har før nævnt Konjac svampen i mit indlæg om min hudpleje. Men jeg synes den fortjener et lille indlæg for sig selv. For det er altså en fantastisk lille svamp. Jeg er så glad for min.
Svampene er 100% naturlige og miljøvenlige. De er lavet af en asiatisk kartoffel plante, som hedder konjac. Hver svamp har en hudtype de er tilegnet, og dermed sine egne fordele og ting de virker på. F.eks. har jeg den med grøn fransk ler, da den er egnet til normal, fedtet og kombineret hud - ergo min hud.

De kan bruges som de er eller man kan kombinere med sit renseprodukt. De er ret effektive i sig selv, så man behøver som sådan ikke at bruge noget renseprodukt sammen med den.
Svampen bruges på den måde at man fugter den (og evt. tilføjer sit renseprodukt) og så massere man huden med den, ved at køre den rundt i cirkelbevægelser i hele ansigtet - også øjnene. Når man er færdig skyller man den så igen, og hænger den til at lufttørre (den kommer med en snor). Alt efter hvor ofte man bruger den og hvor godt man passer på den, kan den holde en del måneder. Så vidt jeg ved har de en "levetid" på ca. 3 måneder, før man skal udskifte den. Jeg har dog brugt min i længere tid, da jeg ikke bruger den dagligt. Men når svampen begynder at gå i stykker eller 'nedbrydes', så er det tegn på at den skal udskiftes.

Det er hurtigt, nemt og enkelt og så er man sikker på at man ikke kommer en masse kemikalier og sådan noget på sin hud. Og så bliver ens hud ren og lækker. Det er en win win!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar