søndag den 19. april 2015

Overvejelser om at skifte til en smartphone

Jeg er nok en af de få tilbage (udover gamle mennesker), som stadig bruger en gammeldags knaptelefon. Er ret sikker på hele min omgangskreds har en eller anden form for smartphone. Selv min lillesøster på 14 har sin smartphone nr 2 nu. Og så er der mig, med min lille sorte klaptelefon.
Jeg har ikke skiftet af et par grunde;
- Det der touch... Urgh
- Hvor er mine knapper?!
- Går de ikke ret let i stykker? 
- Hold nu op, de er dyre
- Touch..  
- Størrelsen (er det overhovedet muligt at have sådan en i lommen?

Derfor har jeg min bette mobil, som ikke kan meget andet end at ringe og sende sms'er.Og meget mere har jeg egentlig ikke rigtig haft brug for. Noget er det er nok også noget jeg bilder mig ind, fordi jeg ikke orker det der touch fis. Dog er jeg alligevel begyndt at overveje om ikke skiftet snart skal komme. Jeg har hele tiden vidst at jeg nok ikke kunne undgå det, men har egentlig altid været sikker på at det først ville komme, når knaptelefonerne var forsvundet  fra jordens overflade. Sådan ser det ikke ud nu.

Især prisen har holdt mig tilbage (som nummer to efter touch). De er bare så dyre. Alle sammen, synes jeg. Men nu står jeg pludselig og har et arbejde, og så slog tanken mig... Er der noget tidspunkt jeg har råd til det, så er det nu. Og det var nok det der til at starte med satte tankerne i gang. Tanker som blev til virkelighed i den form at jeg nu er i gang med at lede. Hvis Thea i 3.g læste det her, ville hun blive gal. Tænk at jeg kan finde på at udskifte min klaptelefon. Men en SMARTPHONE. Du godeste.. Hun må tro at hun taber forstanden i fremtiden. Det tror jeg dog ikke jeg har..

Grunde til jeg overvejer at skifte:
- Snapchat (især at få katte snaps fra min veninde!)
- Netflix til lange ture med offentlig transport
- Altid at have et okay godt kamera med mig
- Underholdning til kedelige og lange ventetider

Skal, skal ikke? Jeg tror måske at jeg gør det..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar