søndag den 10. april 2016

Det er farligt at tage til Berlin.. (Haul)

Jeg har været i Berlin med højskolen i en lille uges tid. Og det kan godt blive lidt farligt. Ikke fordi der er mange lommetyve, men fordi alt generelt er billigere i Tyskland. Især slik. Ovenstående billede er ikke alt jeg har købt at slik på turen. Det er bare det som ikke er blevet sat til livs endnu. Jeg har købt mere. 
Men når man konstant finder alle de lækre sager til €2 eller derunder, så er det svært ikke at blive fristet. Især når man også hele tiden får tanken "Det er så meget billigere end i Danmark!". Specielt da jeg fandt de fine dåser med min yndlings Arizona iste. €1 pr. dåse. ÉN EURO! Og der er lidt mere i dåserne end de små flasker.
Derudover måtte jeg også have lidt Milka chokolade med (det er lidt en tradition i min familie at købe den chokolade når vi er i Tyskland) og Nutella&Go, fordi det er mega godt. Og jeg har ikke set dem nogen steder i DK. Og som med alt andet, de var BILLIGE. 
Jeg tror jeg tager det hele med hjem i weekenden dog, bare så jeg ikke har ædt alt på 2 uger..

Og som om billigt slik ikke var nok, var der masser af billigt tøj. Jeg var ikke ude og shoppe vildt meget, men jeg var i New Yorker og købte en fin standard sort sweater. Som jeg har sparet 10-20 kr. på at købe her og ikke i en af de danske butikker. 
Så har jeg endelig prøvet at være i Primark. Jeg har hørt så meget om den butik. Så jeg har i noget tid gerne ville se hvad det var for noget. Butikken var voldsomt stor - 3 etager og fyldt med mennesker. Men når man ser ud over al stressen, så var det egentlig en rimelig fed butik. 
Jeg havde ikke overskud til at gå hele butikken igennem (at skulle igennem prøverummet én gang, var mere end nok), så jeg var egentlig mest på den øverste etage. Der var der nemlig en masse merch. Så jeg har tilføjet en masse Harry Potter ting til min garderobe. Et super behagelig sæt nattøj, en t-shirt med et af mine yndlings citater derfra og en 4-pak af strømper med kollegierne. Derudover købte jeg også Batman strømper og en Star Wars t-shirt. 

En veninde og jeg var igennem samtlige "nørde butikker", som vi jagtede gennem hele byen. Dog fandt jeg aldrig noget. Der var masser af muligheder, der var bare ikke rigtig noget på engelsk, der fangede min interesse. Nogle ting er faktisk billigere at købe i Danmark. Og så var der bare ting og serier, jeg ikke har set eller har haft interesse i. Det var lidt ærgerligt, men på turens sidste to dage fandt jeg de to overstående ting. 
En fin lille Game of Thrones Direwolf statue og så har jeg købt en ting, som jeg har sukket efter i mange år nu. The Marauder's Map replica'en. Holy cow. 
Jeg er så glad for endelig at have den. Den er så vild. Den kan foldes ud, og der er små stykker man kan folde ud på det store kort. Den er virkelig flot. Nu skal jeg bare have en ramme, som kan vise den frem ordenligt. 
Jeg har den fineste tilføjelse til min kort samling og jeg glæder mig virkelig meget til at få den op.

Det var hvad jeg har med hjem fra en fed tur til Berlin. Jeg vil prøve at lave et indlæg om turen på et tidspunkt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar