tirsdag den 27. januar 2015

Min hudpleje rutine

Haha, det her indlæg lyder lidt "beauty guru fra youtube"-agitg, bare på titlen! Du godeste.. Men altså, jeg kan selv godt li' at kigge lidt rundt i sådan noget, for man får altså nogle gode tips hist og her. Så derfor ville jeg lige dele hvilke produkter jeg bruger for tiden, til at rense og pleje mit fjæs. Som jeg har skrevet før så er makeup ikke noget jeg rigtig bruger (endnu), derfor er der ikke noget med sådan noget i det her indlæg. Anyways..
Jeg har et par forskellige rutiner, så jeg har faktisk ikke et rense produkt, som jeg bruger hver dag. Det skifter lidt - det kommer især an på om det skal gå lidt stærkt eller om jeg har god tid. 

Først har vi min Konjak svamp. Det er den jeg bruger når jeg bare lige hurtigt skal rense. Den er nemlig så smart at den bare skal fugtes lidt, og så kan man bruge den. Man skal heller ikke skylle efter med vand, men bare lade det tørre. Og baum, så har man et rent ansigt. Så som i nok kan se er det her en super nem og hurtig måde at rense sit ansigt på.

De aftener hvor jeg har lidt mere tid hiver jeg disse to frem. De er fra The Body Shops tea tree kollektion - deres Facial Wash og Toner. Jeg fugter først min hud med en klud og lidt lunkent vand. Derefter massere jeg lidt af wash'en ind i min hud. Herefter skyller jeg det af igen. Og hælder til toner på en vatrondel og køre den rundt i hele mit ansigt og på min hals. 

Hvis jeg har en eller flere af de der bumser, som bare er en pain in the ass, så dupper jeg lidt af The Body Shops Tea Tree Oil på med en vatpind.

Endnu et Tea Tree produkt! Men de er altså virkelig gode til min hud og jeg elsker dem. Men altså jeg fik anbefalet at købe den her face scrub af en veninde (for laang tid siden), og den er fantastisk. Men den bruger jeg, når jeg trænger til at få fjernet al den der døde hud. 

Min fugtigheds creme er Matas's Special Creme, da den er såå god til min lidt fedtede hud. Det er en god ide at ryste den inden brug, da den eller har en tendens til at noget af den bliver super tynd og flydende. Min hud føles virkelig frisk, men samtidig falder den også til ro (hvis i forstår?). Hvilket føles så rart efter at have renset den. 

Så der har i det - det er hvad jeg bruger og gør for at rense og pleje min hud :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar