fredag den 16. januar 2015

Ny start, ny tilgang

Og ny tankegang! Jeg har hørt før om dem, som finder ud af noget om sig selv eller ændre tankegang på meget kort tid. Jeg har altid syntes det var vildt, fordi jeg selv ofte skal bruge meget lang tid, på at gennemgå tingene i mit hoved. Tingene skal tænkes godt igennem. Så derfor har det overrasket mig meget da der på få timer i en weekend, pludselig gik noget op for mig. Som har ændret en hel del ting i min tankegang, og hvordan jeg vil gribe nogle ting an i fremtiden.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at da jeg startede med at træne, var det fordi jeg var utilfreds med hvordan jeg så ud. Og det ville jeg gerne ændre. Derfor fokuserede jeg på de ydre ændringer, og tænkte ikke så meget over de indre. Jeg sagde højt at det var fordi jeg ville blive stærkere. Det var også til dels sandt. Og jo, det var da også fedt at mærke, hvordan min krop kunne mere og mere. Men det gav slet ikke så meget optur, som det burde. Fordi mine tanker kredsede om ændringer i det ydre. Så selvom jeg var glad, fordi min krop fik motion og (nogenlunde) sund mad, så var der stadig en del af mig, som ikke var glad eller tilfreds.

 Og det er sjovt fordi jeg har førhen læst og fået at vide at man skal huske at elske sin krop, som den er lige nu - også selvom man er midt i at ændre den - og man skal også arbejde på sit indre. Jeg har læst det og så var det egentlig bare glemt lidt igen. Det var så lige indtil jeg stødte ind i Cambria Joy på youtube sidste weekend. Og hun så uploadede følgende video;

Efter den var det som om min verden var vendt på hovedet et kort stykke tid. Den der følelse af at det er det her, jeg har manglet. Det er det jeg har haft brug for at få at vide. Om det er fordi jeg har fået det at vide før, men tiden var helt forkert, ved jeg ikke. Jeg har set den et par gange mere siden, bare for at få ordene ind igen.
Min tankegang er ikke vendt fuldstændig (er det overhovedet muligt for nogen bare at gøre lige sådan?). Men det er noget jeg vil arbejde med i år. Jeg vil ændre min tankegang om min sundhed (og krop). I stedet for at starte med det ydre, tager jeg fat i det indre. Som jeg skulle have gjort fra starten.
Jeg træner stadigvæk. Men i stedet for at gøre det fordi for at se ud på en bestemt måde, så gør jeg fordi det er godt for mig. Og fordi jeg kan. Jeg er så heldig at have en krop, som fungere som den skal. Jo, jeg har et par skavanker (særlig knæ og ryg), men det er ikke noget som gør jeg ikke fungere normalt.
Jeg er så heldig at have et hoved, der fungere som det skal. Jeg er så heldig at jeg har mulighed for at vælge hvad jeg fylder i min krop. Jeg har muligheden for at vælge at give den det, som gør at den har det godt.

Jeg har valgt at jeg vil behandle mig selv godt og jeg vil lære at elske mig selv. Jeg vil lære at være mere positiv omkring mig selv.
Jeg har valgt at jeg vil have det godt. Og jeg vil behandle mig selv ordenligt.
Det er hvad jeg vil arbejde på i 2015.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar