torsdag den 15. januar 2015

Sunde Vafler med eller uden Kakao

Det her er helt klart en ny favorit i mit køkken (og i min mund/mave). Da jeg opdagede den, var det næsten det eneste jeg fik til morgenmad den uge. Men det er nok også fordi de smager så godt, og så er de nemme at lave. Meget nemmere end pandekager f.eks. Synes derudover også at der er super fedt, at selvom man spiser sundt, så kan man stadig få sådan noget.

Billedet til venstre er med og det til højre er uden.
Indgredienser
2 dl havregryn
1 æg
1 dl mælk (eller vand)
1 banan
½ tsk vaniljepulver/stevia/stevia blandet med lidt vanilje pulver

For at lave dem til "chokolade vafler";
1 spsk ren kakao pulver (vanilje pulveret/stevian kan sagtens undlades her)


Det jeg gør er at blende havregrynene først, så de får samme konsistens som mel.
Tilføj så alle de andre ingredienser og blend det sammen, til der ikke er nogen klumper.
Hæld dejen i et vaffeljern, og lad dem bage.
Og vupti, så har man super lækker morgenmad!

Jeg får ca. 3-4 vafler, alt efter hvor store jeg lige får dem lavet.
De kan sagtens spises, som de er. Men hvis man savner lidt ekstra kan man jo altid tilføje nogle bær eller lign. til sin tallerken. Dem uden kakao har jeg også smurt lidt peanutbutter på, hvilket smagte fantastisk! Marmelade kan også anbefales, men så går det sunde lidt af, med mindre man selvfølgelig bruger Sig'natur fra Den Gamle Fabrik eller andre marmelader, som ikke er læsset med sukker.
Et lille stemningsbillede fra første morgen jeg fik disse skønheder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar